Westfield | Westfield Live
SHOPPING Liveshopping

Hur rider man på den digitala vågen och samtidigt lockar till fysiska butiksbesök? Tillsammans med Bonnier News Brand Studio lanserar Westfield begreppet “digifysiskt”.
Pandemin snabbade på utvecklingen av digital interaktion och e-handel. Men för Westfield består ändå kärnaffären av kundernas närvaro i köpcentrumen. För att locka besökare till flaggskeppet Mall of Scandinavia fick Brand Studio i uppdrag att producera flera livesända event – som kunde beskådas både på plats och på Westfields hemsida.
På deltagarlistan stod bland annat den melodifestivalenaktuella artisten Theoz och andra välkända ansikten som David Lindgren. Utöver flera större event på plats producerade Brand Studio även en julkalender, där Keyyo tillsammans med Westfield guidade tittarna till årets hetaste klapptips.
Genom ett partnerskap med liveshoppingplattformen Firework och distribution via Bonnier News stora bredd av medier fick kampanjen stort genomslag sett till såväl räckvidd som engagemang.
År: 2022- Kanal: Expressen Kontakt: brandstudio-sales@bonniernews.se
CASE